onsdag 20 december 2017

Snart jul....

Herregud vad tiden går fort. Fyra dagar till jul! Jag kan verkligen inte fatta det! Det har gått så fort! Igår fyllde ju Felicia år och jag har sedan första riktiga julen vacklat fram och tillbaka hur jag ska göra med hennes födelsedag och med julen. Jag älskar verkligen jul och min dröm har alltid varit att ha en sådan där riktigt fin och mysig jul med massor av julpynt och annat. Men så kom Felicia, den 19 december, och då blev jag kluven. För jag anser att ett barn ska få ha sin födelsedag oavsett om det är jul eller inte. Den ska inte blandas ihop med massa andra högtider. Så det där med att ta fram tomtar och göra julfint blev fördröjt till den 20 december, vilket innebar väldigt kort tid att njuta av julen och allt som hör till. Förra året fick jag en knäpp och fixade allt och lite därtill redan till första advent. Jag skulle verkligen njuta av julen och tomtar och julgrejer. Felicia ville dessutom gärna ha en gran inne till hennes födelsedag och så fick det bli. I år....ja vad hände i år? Jag tror nog att jag tog igen alla missade dagar av julmys förra året så i år fick det återigen bli ordning på torpet. Den 20 december kom granen in och tomtarna kom fram. Dock beslutade jag mig för att inte överdriva detta året så det fick bli några få tomtar som kom fram och så givetvis kom granen in. I år fick dessutom Jim som han ville, något han tjatat om i flera år. "Kan vi inte ha enhetliga kulor? Bara röda kulor?" Så i år fick han äntligen som han ville. En gran med bara röda julgranskulor. Inte så personlig men helt ok. Så nu ser vår gran ut som en gran som står i ett köpcentrum eller på någon annan offentlig plats. Men ville han ha det så, så fick det bli så. Nästa år kör vi återigen på våran personliga stil med olika kulor i massa olika färger och motiv och massor av barnens egengjorda saker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar