lördag 30 december 2017

Tillbaka blick på året som gått....



Nu är det en dag kvar på detta året. En dag tills det är ett nytt år. Så vad är det som har hänt under detta året? Jag kan nog säga att det inte har hänt så mycket som är anmärkningsvärt att berätta om, förutom att jag åteupplivat denna blogg, jag har arbetat för mycket och jag har nog inte varit världens bästa mamma. Men det är smällar man får ta ;) MEN jag har ändå haft ett bra år. Kanske inte ett år som går till historien eller som sticker ut. Det har varit ett år då jag umgåtts mycket med släkt och ett år som jag faktiskt mått väldigt bra. Ett år som inneburit en hel del val både när det gäller mitt mående, min häst och vad JAG vill med mitt liv. Även om det inte har varit några speciella beslut så har det ändå varit små vägval jag har stått vid och jag tycker ändå att valen jag gjort blivit bra. Sen kanske 2018 visar att det var dåliga val, val som jag kanske kommer ångra. Men under 2017 har det varit bra val.

Jag har dock gjort lite impulsiva beslut som kanske inte varit bra, men beslut som jag trots allt inte ångrat. Beslut som jag dock har lärt mig av och som fått mig att inse vad som faktiskt är viktigt i livet. Beslut som antagligen gjort mig till en bättre människa i slutändan tror jag. Dock så har jag några få nyårslöften och det är att jobba mindre, ett löfte som jag faktiskt kommer införliva ;) , jag ska utvecklas och försöka nå målen jag har kring Cillahästen, jag ska BARA umgås med personer som jag tycker om, som ger mig glädje och lycka i livet. Jag ska faktiskt ta bort de personer i mitt liv som inte tillför något annat än negativ energi. Även om jag kanske inte fysiskt kan ta bort dom ur mitt liv så ska jag lägga mindre energi på dom, och faktiskt skapa ett mående för mig som gör att jag mår bra. Egoistiskt kanske? Men jag lärde mig under 2017 att faktiskt skala bort personer som inte tillför positiv energi utan som bara ger mig irritation och negativa tankar. Så nu ska jag välkomna 2018 med positiva tankar och med stor förväntning på nya utmaningar och nya lärdomar. Så nu hoppas jag att ni får en riktigt bra nyår och ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Så ses vi med ny energi, nya förväntningar och nya utmaningar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar