tisdag 11 januari 2011

TÄNK OM......


...jag slapp börja jobba igen. Tänk om jag kunde få vara ledig och bara göra det jag tycker är skoj? I och för sig tycker jag att det är roligt att jobba, men jag hinner ju inte med något när jag kommer hem från jobbet och på helgerna ska man göra massa andra saker än det jag verkligen vill.

Igår när jag var ledig hann jag göra massa saker. Jag var och handlade när inte någon annan var och handlade, jag bakade bröd och jag gjorde till och med mina egna hamburgare till middagen och mitt eget hamburgebröd. I och för sig tittade barnen lite fundersamt på både hamburgarna och brödet, då de inte kom från frysdisken....


men tänk vad mycket mer sådana saker jag skulle kunna hinna med om jag var ledig. Jag skulle även alltid ha fint och rent hemma =)

Men tyvärr så måste jag återgå till mitt arbete i morgon, vilket kommer att innebära att mitt hem återigen kommer att vara stökigt och vi kommer att köpa halvfabrikat.... eller så får jag bara försöka att prioritera annat detta året....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar