lördag 23 juni 2012

Semester

Jag har kommit till insikt i några saker nu när jag har varit iväg på semster med min familj, som gör att jag egentligen funderar på varför jag åker utomlands. MEN jag älskar ju värmen och solen och allt som egentligen hör till när man är utomlands.

MEN det jag har kommit till insikt med är att jag har lite tvångstankar eller nojor om man vill kalla det så. För det första så tycker jag inte om att flyga. Planet kan ju faktiskt störta. För det andra så när jag åker taxi och taxichauffören kör någon konstig väg tillbaka till hotellet, måste jag bara förmedla till mina medresenärer att nu finns det en risk att faktiskt bli rånad och mördad... Ärligt talat så finns det faktiskt en risk för det =) . För det tredje så är jag skeptisk till alla sorters grönsaker när jag äter ut på restaurang. Man har ju ingen aning om vart grönsaken har varit. Detta innebär att jag äter inte några grönsaker på hela min semester om jag inte själv har köpt dom och vet var dom har varit. Och för det fjärde och det sista får inte mina barn äta något godis utomlands. Jag menar tänk vad massa ämnen som finns i dom som inte finns i Sverige...Trots detta lyckades Eric tjata till sig en klubba sista dagen som han fick köpa och har nu ätit den och han är nu alldelles blå på sin tunga och sina läppar. Så ni kan ju bara gissa så mycket konstiga färgämnen och andra ämnen som fanns i den som säkert var giftiga....Trots alla mina nojor/tvångstankar har vi faktiskt haft en underbar semester med massa sol, badande och allt vad en semester hör till.

                                                     Eric i poolen första dagen....

                                                  Bus och lek i vattnet hela dagarna.....
                                                      Så här djup var poolen....

                                                                Coola familjen....
                                                      Givetvis bad i havet också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar