fredag 12 december 2014

Ingenting....

Jag vet att jag har ett i-landsproblem och det är vad ska mina barn få i julklapp. Jag hatar verkligen stressen över att inse att jag inte vet vad barnen ska få. Helst av allt skulle jag vilja skippa julen, bara ligga under ett täcke och sova bort hela julen. Egentligen tycker jag inte illa om julen men själva julafton tycker jag faktiskt mer och mer illa om. Jag har insett det de senaste åren att det är inte så mysigt som man egentligen tror. Jag älskar dagen innan jul då barnen är spända och nyfikna på vad de ska få. Sen älskar jag dagen efter då barnen är nöjda och glada och vi bara sitter hemma och myser. Men själva julafton känns så påtvingat att nu ska vi ha mysigt och barnen ska älska sina julklappar. Men efter bara några sekunder är det över och vi sitter och tittar på varandra och frågar oss var det inte mer. 

Så jag funderat allvarligt på att faktiskt göra något annat i jul eller varför inte nästa jul? Att ge bort ingenting som dom gör reklam för. För jag menar behöver verkligen mina eller alla andra barn i samhället så mycket prylar? Så i jul kommer jag ligga under mitt täcke och bara vara!!!! Eller kanske inte... Men det hade varit en skön jul att få göra så ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar