söndag 28 december 2014

Överflöd

Jag måste få skriva detta då jag inte orkade riktigt igår...nästa år ska jag bojkotta julen!!!! Jag har nog mer och mer insett att jag skulle vilja göra något annat på julen än att ge bort massa saker till barnen som de egentligen inte behöver. Det var nog egentligen i år som jag började känna så. Kanske var det på grund av att det dels varit en jobbig höst som fått mig att tänka mer på hur andra har det och hur jag på bästa sätt kan bidra med olika saker. 

Mina barn fick alldeles för mycket saker som de egentligen inte behövde, vilket innebär att de har alldeles för mycket saker som ska in i deras rum och som bara tar plats. Så nu har jag börjat uppdrag röja!!!  Men till saken... Tänk om vi i min lilla familj kunde få bidra med något annat än vad vi gör just nu. Tänk om vi kunde få hjälpa människor som har det svårt och som sitter ensamma på jul? Kanske det är svårt att tänka så men jag har faktiskt mer och mer börjat tänka så... Vad kan jag hjälpa en medmänniska med? 

Visst är det lite dubbelt eftersom jag väldigt sällan skänker pengar till tiggare men det handlar om andra saker. Nu pratar jag om utsatta barn, människor som av olika anledningar är ensamma och som gärna skulle vilja vara med i en gemenskap. Så nästa år tror jag faktiskt att jag på ett eller annat sätt ska omvandla våran jul till något annat än julklappar och mat.... En god gärning!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar