tisdag 7 april 2015

Fascinerande....

Idag ägnade jag hela dagen åt att uträtta ärenden och insåg att mina fördommar (vissa av dem visade sig vara sanna) faktiskt stämde. Jag vill absolut inte göra folk (troligen mestadels kvinnor) upprörda då jag absolut inte är någon kvinnokämpe eller tycker att allting ska vara så jämställt som möjligt. Jag tycker att det ska vara lika lön för lika yrke sen försvinner nog min jämställdhetsprincip... Jag kanske framstår som en person som tycker att allting ska vara så jämställt som möjligt men jag är nog väldigt kategoriserade emellan åt. Vissa saker är jag nog mer noga med ska var jämställt än andra... Lite vad jag känner för stunden 

Något jag däremot tycker om är att försöka lösa saker och ting själv. Ska ett däck bytas gör jag det, ska mat lagas gör jag det om jag måste. Förstå vad jag menar. Jag bryr mig nog inte om att bara för att jag lagade mat idag ska mannen i hushållet laga mat nästa dag. Ni fattar vad jag menar :)

Men något som slog mig idag när jag skulle fixa ett däck som var punktering på var att är man lite charmig, spelar lite "dum" så fick man saker och ting gjorda. Visst ska man vara trevlig men det slog mig också att när jag "spelade" lite "dum" så blev jag också tagen som "dum". Fick dumma motfrågor! Jag vet inte vad som är bäst... Att spela lite "dum blondin" eller faktiskt bli tagen på allvar och kanske inte få saker gjorda lika snabbt. Fast jag fick mitt däck lagat och jag kanske gjorde den killes dag lite bättre?!?! Nåja kalla det vad ni vill, kvinnlig list, "dum blondin" eller att män är korkade som låter sig "luras". Jag vet inte. Samtidigt som jag faktiskt gör så inser jag hur korkat det är och hur störande det är att man kan få fler saker utförda av någon annan (män) bara för att man är kvinna och spelar lite korkad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar