lördag 12 september 2015

Fundersam

 Jag vet vilka brister jag har som mamma och jag vet att jag ibland kanske framhäver mina barn som väldigt smarta, duktiga och helt klart bäst, för det är dom i mina ögon. Men jag vet också att mina barn kan och gör massa dumma saker och jag vet också vad dom behöver fortsätta att utveckla för att bli bättre. MEN ibland kan jag inte låta bli att överdriva när det gäller barnens prestation, absolut inte när det gäller bland vissa föräldrar i min närhet. För när barnen har olika aktiviteter träffar man på olika föräldrar. Endel föräldrar ser bara hur bra deras barn är och att oavsett hur lite eller hur mycket dom tränar så är dom bäst. Eller att deras barn klarar precis allt! När jag träffar sådana föräldrar kan jag inte låta bli att bli ännu värre! Jag vet att det är fel men jag kan inte låta bli. Jag kan inte heller låta bli att inte bli irriterad. För visst förstår jag att man som förälder vill sitt barn bäst och man vill att ens egna barn ska vara bäst hela tiden. Tyvärr kanske man som förälder någon gång ska inse att ens egna barn kanske inte är bäst i allt?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar