tisdag 8 september 2015

Här om dagen var jag med i Erics klass för att se hur det var. Lite nyfiken var jag allt att se hur den nya läraren var då jag fått information om att det kanske var lite stökigt i klassen. Det jag blev mest förvånad över var nog hur hattigt det var. Fem minuter läsning, fem minuter en annan sak och så vidare. Så var det nog hela tiden. Sen förstår jag inte varför skolan har tagit bort dom hedliga bänkarna där dom har sin saker i stället för att ha små lådor dit dom måste gå och hämta sina saker. För varje gång barnen gick och hämtade sina saker så blev det lite prat, lite skoj och skratt, vilket  blev ett litet störande moment för barnen och det tog tid för dom att ta sig tillbaka till sima bänkar. Jag blev förvånad över att barnen överhuvudtaget kunde arbeta i det sorlet som hela tiden var i klassen. Det var ingen som egentligen gapade eller störde speciellt mycket men det var ändå väldigt mycket små prat hela tiden. Men jag antar att det är så i dagens klassrum. Nåja jag får nog ta mig dit någon mer gång för att se om det blivit bättre eller sämre... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar