lördag 1 juni 2019

Insikt.....


Idag kom jag till insikt! Hur gärna jag vill så kommer jag ALDRIG att komma ut på någon tävlingsbana. Jag är för feg eller jag blir för nervös. Jag kanske kan åka till trygga Stall Tokarp på deras små pay and jump men jag kommer inte komma så mycket längre =( Visst är det deprimerande men det var en insikt jag fick idag. Saken är nämligen den att jag var med en kompis när hon var iväg på tävling idag. Ett stort meeting och massor med hästar, massor med folk lite över allt och bilar och transporter och hästar i hagar runt om. Det var fullt med hästar på framridningen och det blåste och det regnade. Jag hade varit helt sönderstressad och jag hade aldrig klarat av att rida. Jag hade varit så fokuserad på allt som kunde hända och vad alla andra höll på med. Så tyvärr kommer jag endast rida hemma på gården och träna och träna och utvecklas i min ensamhet. En ledsam insikt men ändå det känns bra. Även om jag VILL så kommer jag nog ALDRIG att komma ut. Men jag kanske ska nöja mig med det lilla, att åka till Stall Tokarp och ingen annanstans.

Kram och puss från mig❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar