söndag 23 juni 2019

Tre lång år



Herregud! Tänk att det var idag för tre år sen som jag tillsammans med min kompis Elin åkte till ett ställe utanför Jönköping och hämtade hem lilla söta Cillahästen 😱Det är helt galet så snabbt tiden går och det är helt galet att jag har kvar henne egentligen. Vi har verkligen haft en galen resa. En resa som faktiskt började helt ok, som sen egentligen blev till ett rent helvete. Jag flög av, slog halvt ihjäl mig och slutade rida henne. Jag blev kanske inte rädd för henne men Cillahästen beslutade helt enkelt att köra sitt race den perioden. Jag stod verkligen mellan två alternativ. Antingen göra något åt saken eller sälja henne. Jag gjorde till och med en annons och skulle sälja henne. Annonsen låg nog ute någon dag innan jag ångrade mig. Visst finns det fortfarande funderingar kring huruvida jag ska ha kvar henne eller låta någon som verkligen kan ta tillvara på hennes kapacitet bättre än mig. 

Efter mycket om och men beslutade jag mig för att lämna iväg henne på tillridning och det var nog helt rätt beslut. Även om jag fortfarande har MASSOR att arbeta med och jag har MASSOR att lära mig och Cillahästen så känns det ändå för det mesta bra. 

Det kändes riktigt bra efter att hon var på tillridning och hon kom hem. Jag hade nya verktyg och jag kände mig säker och hade stora planer och stora tankar kring livet men jag vet inte. Livet hände och folk lade sig i och på något vis så står vi fortfarande på samma ställe som vi var när hon kom hem till mig efter tillredningen. MEN en skillnad är att jag vet vad jag vill, jag vet hur jag vill ha det och jag vet att vi kan om vi vill! 

Så tre år av mycket kämpande och säkert flera år till av kämpande men vi har roligt nu. Vi lär oss hela tiden och det mest fascinerande är att hon verkligen lyssnar på mig och vi har en relation. En relation där vi båda litar och lyssnar på varandra. Sen att hon ibland försöker göra som hon vill men det känns ändå som hon vill lyssna och hon försöker sitt bästa. 

Så ja, jag är glad över att hon är kvar i mina ägor även om jag ibland skulle vilja ha en lättare häst, en äldre häst, en utbildad häst osv. Men jag tror nog att det är min osäkerhet som sätter stopp för mycket. Så nu ska jag skärpa mig och njuta av min fantastiska häst och göra det jag tycker är roligt och sluta lyssna på alla som är negativa! Så jag vet att vi kommer få ytterligare tre år tillsammans som är kul, och förhoppningsvis många fler!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar