lördag 15 september 2012

Ridning....

Kommer ni ihåg att jag tidigare har skrivit att jag tyckte att min ridning flöt på och att jag tyckte att det gick bra för mig och att jag njöt? Just nu känner jag inte alls så. Just nu går min ridning åt h...om ni förstår vad jag menar?! Jag har i och för sig missat två fredagar, en dressyr och en hoppning, men ridit alla mina måndagar. Jag har ridit på Sam och på Figaro, och det har inte fungerat alls. Jag vet inte vad jag gör för fel, men allting bara skiter sig rent ut sagt. Jag vet inte om det är därför det inte kändes bra i fredags när jag red dressyren.

Jag red som vanligt Lufsen, som jag i och för sig tycker om att rida, men det kändes inte bra, över huvudtaget...Vi skulle arbeta mycket med att rida hästen på volter och vi började med att stå stilla och bara med små medel få huvudet ställd...Gick super dåligt och hur jag än gjorde så höll han på. Han böjde hela halsen, viftade med huvudet, stampade med hoven i marken och vägrade att stå stilla. Hur jag än gjorde så gick det inte. Jag höll på att börja gråta för det gick så illa. Jag kände mig inte bekväm på honom och allt bara kändes jättedåligt. Men sen när vi började rida på volterna så gick det bättre, men känslan fanns fortfarande kvar, den där känslan att inget fungerade. Ett tag funderade jag även på varför jag satt där och gav stackars Lufsen dubbla signaler och varför jag överhuvudtaget rider...

Men jag får väl försöka hitta tillbaka till den känslan jag hade i våras, men just nu känns det som att det är ommöjligt. Kanske ska sluta rida ett tag?!?!?!? Eller inte?!?!?

Foto: Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar