söndag 10 augusti 2014

Ånger....

Har ni någon gång ångrat något för att sen ångra och inse att beslutet trots allt var rätt? Låter kanske lite rörigt, men jag tog ett beslut för ett tag sedan som jag ångrat länge att jag tog. Att jag fegade ur och valde det trygga stabila livet i stället för att våga. Men sen, med facit i hand så ångrade jag mig att jag ens hade tänkt tanken och övervägt att lämna mitt stabila liv för något som faktiskt visade sig vara inget alls. Så med facit i hand så insåg jag att trots att jag fortfarande tycker att beslutet kanske var fel som jag tog faktiskt var det bästa beslut jag tagit på länge. 

Visst jag har pratat om att jag måste ta ett kliv ut ur min lilla trygga låda, men det jag övervägde att göra på ren impuls var ett helt fel beslut på så många sätt, men samtidigt hade det varit ett beslut som tvingat mig ut ur min trygghet och ut i det okända.... Nu följde jag inte min impuls utan tänkte klart som en vuxenmänniska med ansvar vilket till slut resulterade i en fortsatt trygghetskänsla. Men då mina tankar länge har farit runt och en önskan om att lämna min lilla trygghet kommer jag fortsätta arbeta på det men kanske inte så drastiskt som det jag idag ångrar att jag inte gjorde.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar