lördag 2 augusti 2014

Nu har jag varit väldigt passiv med mycket under denna sommaren. Jag har inte gjort alls så mycket som jag egentligen hade önskat och jag vet inte om jag njutit så mycket som jag borde ha gjort. Men det har trots allt varit en bra sommar. Nu låter det som om min semester är slut, men jag har faktiskt några dagar kvar. Jag börjar inte arbeta igen förrän den 19 augusti.

Dock har jag gjort några förändringar. Jag har beslutat att jag ska nog starta upp ytterligare en blogg....En blogg med mer inriktning på bakning och att denna bloggen ska handla om mitt liv, mina funderingar och mina val i livet. Kanske mer som en offentlig lite "dagbok", medan den andra som sagt var ska handla mer om det jag producerar, bakning osv. OCH det största jag har gjort under sommaren är faktiskt att jag har ändrat namn på min FB sida till Fotograf Tina Johansson då det kändes bra. Kanske ett tråkigt namn, men ändå ett helt ok namn. Jag vill ju faktiskt vara mer en fotograf, en seriös fotograf. Så jag hoppas att ni där ute går in på FB, söker på min sida och hjälper mig att dela och gilla sidan så att folk där ute faktiskt upptäcker min talang och att jag så småningom kan livnära mig helt på fotograferingen. Men än så länge får det vara som det är. Jag har tyvärr inte haft varken ork eller tid att lägga så mycket energi på min fotografering som jag borde då det har varit en jobbig vår för mig.

Samtidigt vet jag att om jag inte tar tag i mitt liv, gör något drastiskt så kommer jag gå i samma gamla hjulspår som jag har gjort hela tiden och då kommer jag inte nå det jag vill. Så till hösten blir det mer energi och mer engagemang i saker jag tycker om och som jag brinner för vilket innebär att jag kanske kan göra det jag tycker om utan att behöva tänka så mycket på annat =) Kanske låter lite som en dröm och det kanske det kommer att vara. Men siktar jag inte mot ett klart mål så kommer jag aldrig att nå dit. Så till hösten får jag försöka att arbeta fram ett mål med det jag verkligen vill och 2015 har jag förhoppningsvis nått dit. Så nu gäller det att tänka och fundera hur det ska se framåt och vilka steg jag behöver ta för att nå dit =)

 
Ni glömmer väl inte att följa mig på Instagram? Fotograf Tina Johansson
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar