måndag 18 augusti 2014

Imorgon börjar allvaret för mig och barnen. Nu är det skola och arbete som väntar! Jag måste nog erkänna att det är väldigt blandade känslor kring detta. Ena sidan av mig tycker att det ska bli fantastiskt kul att börja jobba, nja fantastiskt kul kanske var överdrivet, men helt ok. Medans en annan sida av mig tycker att det är helt fruktansvärt. Samtidigt som jag inser hur gott det ska bli med lite rutiner. Lite ordning i livet igen. 

Nåja jag har en dag till som jag är ledig och den dagen ska jag ta tillvara på och bara njuta av att jag är ledig. Dock måste jag nog fixa en del till imorgon, som til exempel vika tvätt, städa lite och baka. Men bara vara hemma och inte göra något speciellt. 

Tänk om jag kunde få vara hemmafru. Bara vara hemma och mysa och gå och fixa och hålla på. Många skulle nog tröttna på det men jag tror faktiskt att jag skulle älska det! Vara hemma när barnen kom från skolan, vara tillgänglig hela tiden och faktiskt inte behöva känna någon ångest över allt som måste hinnas med under helgen. Så om det finns någon där ute som vill försörja mig så hör gärna av er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar