söndag 3 augusti 2014

Uttråkad!!!!

Idag är det en såndär tråkig dag. Inte riktigt fint väder och inte riktigt dåligt. I morse drog ett åskoväder över och det regnade och åskade hela fm. Men nu verkar det ha gått över. Men vi får väl se. 

När jag har tråkigt kommer massa tankar farandes. Mycket kring vad har jag gjort med mitt liv, är det ett ok liv jag lever eller hur kan jag ändra på mitt liv. Ja massa tankar far runt i huvudet. Något jag den senaste tiden har funderat på är vad har jag åstadkommit med mitt liv? Visst jag har väl gjort saker med mitt liv, men har det gjort någon mening till mänskligheten? Jag jobbar i och för sig med en god sak, men gör det någon förändring??? Jag menar, jag har börjat läsa en gammal klasskompis blogg och dom jobbar för Läkare utan gränser och deras beskrivning om livet de lever och hur de arbetar för att förändra saker får mitt liv att verka ytligt och meningslöst. Jag menar vad gör jag för bra saker? Visst jag kanske har gjort någon förändring någon gång men deras arbete är mycket mer betydande än vad mitt arbete är. Dom arbetar någonstans i Afrika med barn och deras familjer. Jag arbetar i lilla Sverige med barn och deras familjer. Jag arbetar i ett land där det finns möjligheter och där den sk "barnfattigdomen" egentligen handlar om materiella ting. Visst finns det barn vars föräldrar har svårt att få ihop mat på bordet (iallafall i slutet av månaden) eller där de bor trångt osv men barnen får trots detta gå i skola dom får möjlighet till en utbildning. Men där min gamla klasskompis idag lever och arbetar finns inte dessa möjligheter. Hon beskriver i son blogg deras arbete och vad de möter varje dag och jag får ångest över att jag inte bidrar till något för mänskligheten. Jag inser att det finns så mycket mer jag kan göra. För om man tänker efter vad har jag gjort? Absolut inget!!!! Så vad kan jag göra för att förändra världen???????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar