måndag 13 oktober 2014

Sol och semester!

Egentligen har jag inte tid att vara på semester och sola och bada och bara lata mig för jag har alldeles för mycket att göra på jobbet, men jag kan inte säga att det inte är skönt.

När jag är iväg på semester så inser jag hur fantastiskt bra vi har det i Sverige. Vi har det rent och fint. Visst jag läser nästan varje dag på FB om katter som övergivits men som behöver en familj, men i Europa finns det hur många herrelösa hundar och katter som helst och jag lider verkligen varje gång jag ser den. Men i år har jag sett något jag inte har sett tidigare, kanske för att det inte har varit så populärt i andra länder, men det är människor som erbjuder häst och vagn turer i stan. Magra stackars hästar som dessutom ser stressade ut och som inte verkar må så bra. Vi har även träffat på folk som går runt med olika slags djur som dom vill att barnen ska fotograferas med eller varför inte rida på en kamel? Eftersom jag är helt emot det så får inte mina barn gynna dessa människor. För vem vet hur djuret egentligen blir behandlat? Så det kanske är något att tänka på för alla som är utomlands och som vill att barnen fotas med främmande djur. Hur mår djuret????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar