söndag 12 maj 2019

Intensiv helg



Herregud vilken intensiv helg det har varit 🤯 Fredagen startade med flera timmar i stallet, eller rättade sagt först i mitt stall med ridning av Cillahästen och sen iväg för lektion på Tokarp. En riktigt rolig lektion men lite klurig då jag skulle hålla koll på att volten inte fock ett hörn, tempot och takten på min lilla häst jag red. Men det jag är mest stolt över är väl att jag faktiskt lyckades sitta upp utan pall även om en tjej fick hålla emot på andra sidan så att sadeln inte gled. Blev helt chockad att jag klarade detta 😅

Lördagen innebar simtävling och en varm simhall med Eric 💦 En intensiv tävling och en tävling med föräldrar som jag kanske är lite skeptisk till men så är det. Endel bättre än andra 😉 Sen gick vi på stan och sen fick jag äntligen åka hem. Idag fortsatte vi med lite simtävling på hemmaplan men en väldigt kort och intensiv tävling då barnen bara simmade en respektive två grejer och sen var jag så trött i mitt i huvud så jag orkade inte riktigt göra det jag skulle med Cillahästen så hon fick göra det hon tyckte var roligt, löshoppning. 

Hon är så superduktig på att hoppa och hon verkligen älskar det. Jag önskar att jag hade varit lite modigare och vågat hoppa henne men hon är alldeles för grön än i hoppning med ryttare så jag vågar inte riktigt det. Men jag kanske ska ha det som ett stort mål nästa år 🤔att våga hoppa en bana med Cillahästen? Men vi får nöja oss med löshoppning än så länge. För skoj tycker hon det är och så får jag sätta upp andra som vågar hoppa på henne 😉

Men vi hade det riktigt mysigt Cillahästen och jag idag där hon fick gå lös och söka upp mig och mysa och där hon fick gymnastisera sin lilla kropp lite ochbara ha skoj. Det behöver man emellanåt också.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar