onsdag 8 augusti 2012

Cirkus...

Egentligen vet jag inte vad jag tycker om cirkus... Första gången jag gick på cirkus med Felicia var när hon var liten och då hade cirkusen elefanter och kameler och massa andra djur. Då sa jag NEJ! Mina barn ska inte få gå på cirkus. Jag minns hur ledsen  elefanten såg ut... Men förra året fick jag fribiljetter till Cirkus Brazil Jack och vi gick. Efter förra året blev jag lite mer positiv, men fortfarande lite frågande till djur på cirkus.  I och för sig hade Cirkus Brazil Jack då bara en hund, lite katter och en häst.  Trots att jag fortfarande var lite skeptisk till hela cirkus grejen gjorde jag det igen.

Vi var på Cirkus Brazil Jack idag och visst blir man fascinerad av alla fantastiska konster cikusakrobatörerna gör (heter dom så?) och visst är clowner lite roliga. Men vad tycker egentligen hästarna och getterna som var med? Och tycker hundarna att det är roligt.... Jag måste ändå säga att Cirkus Brazil Jack är en "bra" cirkus med tanke på att dom inte har några elefanter eller kameler eller andra vilda djur, om ni förstår vad jag menar. Men är det ok att ha hästar som gör konster, getter som klättrar på stegar och hundar som gör konster??? Jag vet inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar