måndag 13 augusti 2012

Rädslor...

Egentligen har jag inte så många rädslor, några stycken, precis som alla människor har. Jag är rädd för höjdertill exempel, då framför allt höjder när det gäller broar. Inte så logiskt kanske, men det är en rädsla jag har i allafall. En annan rädsla jag har är att rida ut. Låter knäppt, och när jag egentligen analyserar det noggrant så vet jag inte om jag är rädd för själva uteritten, eller om jag egentligen är rädd utan det kanske bara är något jag har fått för mig?! För när det gäller broar eller höjder så är jag verkligen RÄDD! När det gäller uteritter så stressar jag nog upp mig bara för att jag tror att jag är rädd...Låter det vettigt??? Idag iallfall tog jag tag i det här med uteritter, eftersom det är ett av mina mål inför hösten, att rida med på uteritterna, vilket jag inte gjorde i våras. Visst jag var stressad ibörjan och visst tyckte jag att det var lite läskigt att rida en helt, för mig, okänd häst, Sam. Men jag red med ut, var stressad ibörjan, men jag travade när vi skulle trava och i slutet när han gjorde ett litet hopp blev jag faktiskt inte så stressad/rädd som jag brukar bli. Så frågan är om det bara är ett hjärnspöke som säger att jag ska vara rädd bara för att, eller om jag faktsikt har börjat känna mig tryggare med min sits och själva ridningen i sig som gör att jag inte blir lika rädd....Jag tror faktiskt att jag till och med njöt lite av uteritten idag. Jag tror nog att jag måste analysera detta lite mer...Rädd eller inte rädd det är frågan....Eller så gjorde det mycket att jag fick rida längst fram med min ridlärare?! Kan det vara så enkelt????

Sam
Källa:Stall Tokarp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar