söndag 30 mars 2014

Härligt med vår!!!!

I helgen har jag ridit och myst med fina Jet. Så skoj. Igår var jag i stallet tidigt och släppte ut dom små hästarna. Sen fixade jag och höll på. Eftersom det var underbart väder så bestämde jag mig för att rida ut en liten runda. Det blev mycket trav. Jet behöver få upp sin kondition lite så jag travade rätt långa sträckor. Sen på vägen hem var det en del uppförsbackar så då blev det galopp. Tidigare har jag haft lite ångest över att galoppera henne ute och haft sten koll på tempo och egentligen hållt in henne och inte riktigt låtit henne galoppera hur fort som helst. Men igår testade jag att släppa lite på tygeln och lät henne springa på. Gick hur bra som helst. Hon frustade och njöt av att få sträcka på sig. 

Idag blev det ett litet pass i paddocken. Blev bara dryga 40 minuter men vad bra det gick. Visst lite hopp och studsande till paddocken men ridningen i paddocken gick super. Tror att det kanske berodde på att hon fick springa av sig lite igår. Men både Jet och jag var varma efter träning i paddocken. Eftersom det gick så bra med en gång så nöjde jag mig med dryga 40 minuters träning. Så helgen på hästryggen har varit superbra. Nöjda och glada :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar