söndag 16 mars 2014

Sol och vår ...

Igår var det ÄNTLIGEN dags för ridning efter ett litet uppehåll,dels på grund av att Jet inte gått rent men även då jag varit jätteförkyld. Men igår kände jag mig lite piggare och Jet hade gått rent i veckan så jag tänkte passa på att rida lite i paddocken. Det var lite blött i paddocken men så härligt att kunna rida ute. Solen sken fast det blåste men det gjorde inte så mycket. Jet skötte sig jättebra. Dock vet jag inte om det blev så bra träning. Det kändes nog mer som om vi var tillbaka på ruta ett igen. Det var lite svårt att få henne avslappnad och hon var pigg och spänd. Men med tanke på att det kanske var typ fyra veckor sen om inte mer som vi red "riktigt" så kändes det faktiskt helt ok. Så nu får det bli mycket folkus på träning och ridning i paddock. Idag hinner jag inte, men då får det bli att longera henne så att hon får röra lite på sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar