lördag 22 mars 2014

Ridning...

I veckan som varit har jag ridit lite. På måndagen var det fint väder och barnen var lite krassliga så då blev det ridning i stället för en simhall riktigt skönt var det. Meningen var att Felicia skulle med upp och rida men hon ångrade sig sen, så jag tog och red två hästar. Lite mysigt. 

Trym är ju så trygg och stabil att man kan trava lite när som. Han blir i princip inte rädd för något. Men tyvärr är han ju rätt gammal så det blev lite korta trav sträckor och massa skritt. Bara så att han fick komma ut lite. Sen red jag samma lilla runda ut med Jet. Gick superbra. Var dock lite orolig över hur det skulle gå med tanke på att det är en runda där det händer en del saker. Men det gick hur bra som helst. Massa trav och hon var nog nöjd och glad .

Sen har jag ridit lite i manegen också. Tyvärr har det arbetet jag hade gjort innan hon blev skadad försvunnit. Dessutom höll jag på att flyga av här om dagen då vi var i manegen. Inte skoj. Hon fick något infall och började hoppa och drog iväg. Manegen är ju inte så stor så jag fick stopp på henne och satt sån tur var kvar i sadeln. Jag försökte verkligen med att göra ett konkret arbete med henne men det gick väll sisådär. Efter 40 minuter och en hel del trav så märkte jag att hon var lite flåsig och lite varm så då travade jag av henne och gick hem. Jet har absolut ingen kondition kvar vilket innebär att jag får arbeta upp den igen. Så nu gäller det att rida och få upp hennes muskler och kondition igen. Lite tråkigt med tanke på att det tidigare ändå har gått hyfsat bra när jag ridit i manegen, men nu gäller det att verkligen rida. Så det blir att planera vad jag ska göra de dagar jag rider för att jag kanske framåt sommaren ha möjlighet till lite tävlingar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar