måndag 28 juli 2014

Evighetersen!!!

Nu var det evighetersen jag var inne hör och skrev något vettigt. Egentligen har jag inget vettigt att skriva nu heller men har delvis saknat min lilla blogg :)

Nu har jag semester igen och jag det ska bli trevligt. Har egentligen inga direkta planer men ändå. Att få vara hemma och bara ta dagen som den kommer. Men om jag känner mig rätt så kommer jag nog att bli lite frustrerad och jag tror att jag kommer tröttna på att vara hemma. Samtidigt som jag älskar att vara ledig, sova länge och bara mysa. Dock är det ju så att allting ställs på sin spets när det är semester. Men ska vara trevlig mot alla, man ska umgås och vara social. Älska att hänga på stranden och ha fika med sig i massor så man kan vara där hela dagarna. Man ska inte sitta inne och kolla på film mitt på dagen för att det är för fint väder. Ja, nu kanske det låter negativt med semester men tänk själva. Skilsmässostatistiken visar att flest skilsmässor sker i september oktober varje år och då kan man ju tänka lite varför det kommer sig. Jo, för att man har umgåtts för mycket med sin respektive och förväntningarna var höga och nådde kanske bara upp till hälften. Man ville mysa och ha trevligt men ack nej så blev det inte. Fyra veckors semester ihop och göra saker hela tiden som båda vill, hela tiden kompromissa om saker fast man egentligen inte vill. Umgås med vänner man egentligen inte vill bara för att man måste? Så jag kan faktiskt förstå varför det blir fler som skiljer sig efter en lång semester ihop. 

Visst låter det deprimerande men det är ren fakta som inte går att komma ifrån. Men givetvis finns det förhållanden som hållen år ut och år in trots att man har en lång semester ihop. Så jag hoppas verkligen att ni där ute har en trevlig semester och att ni kan njuta av ledigheten och skippa alla måsten. Kanske faktiskt göra mer vad man själv vill och inte vad alla anda vill :)


 
           Källa: www.ellensagentur.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar