måndag 17 november 2014

Första löpningen på länge..

Idag gjorde jag det. Jag beslutade mig att ut och träna intervall. Kanske dumt att börja idag när det var +3 grader ute och mörkt och lite regn i luften i stället för att börja träna löpning när det är fint väder. Men någon gång måste jag ju börja. Insåg ganske snabbt att min kondition jag hade var helt försvunnen. Jag förstår inte hur det gick till. Fast å andra sidan så har jag inte tränat löpning sen jag fyllde år och efter det så har jag bara ätit och gottat mig. Rent ut lagt till en latsidan och blivit slö och tjock. Oavsett om jag tränar eller inte så äter jag alldeles för mycket och onyttigt. Men nu när jag har fått igång min träningsmotivation så hoppas jag och tror jag att jag även kanske kan äta lite bättre.

Själva träningen idag gick väl som sagt lite sisådär, men helt ok för att vara första intervallträningen. Så nu är det bara att fortsätta oavsett väder och vind. För ska jag klara av att springa milen under en timme så måste jag satsa på träning och att gå ner i vikt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar