lördag 15 november 2014

SKÄRPNING!!!!

Nu är det skärpning på massa olika plan och framför allt på mitt bloggande. Jag hade ju en tanke när jag startade denna blogg, en tanke om att bara visa mina bilder, men som sen på något sätt försvann och jag tänkte skriva om min ridning....men det försvann också och det blev bara massa olika saker. Så nu har jag funderat lite fram och tillbaka och det får bli en blogg om allt och inget. En blogg om mitt liv och mina tankar och vad som händer hos mig. För den heter ju trots allt Livet på Lillhamra.

Sen jag skrev sist har det hänt MASSOR av saker. En del saker som jag kommer att skriva om senare, oavsett utgång, men huvudfrågan i dagens bloggande handlar mycket om varför försöker jag göra saker till det bättre när det ändå inte blir bättre?

Jag har tidigare skrivit lite om mitt arbete, att rädda världen. Tyvärr är världen och dess människor inte intresserade av att bli räddade. Jag får skit för mitt arbete och jag blir utsatt på massa olika sätt och just nu känner jag en trötthet i att fortsätta. Jag menar, är det värt att utsätta sig själv och andra i sin omgivning för att försöka rädda världen? En värld som inte verkar vilja bli räddad.
Ibland önskar jag att jag skulle ha möjlighet att ta mina saker och ut och göra något roligt med mitt liv. Tänk ett liv som fotograf, där man får möjlighet att skapa och lämna efter sig något positivt till efter världen. Ut och resa, träffa spännande människor, bevara olika viktiga händelser eller bara ge någon en glad present?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar