söndag 30 november 2014

1:a advent..

Ibland önskar jag att jag hade varit mer pysslig. Att jag hade pysslat och fejat hela helgen så att vi hade fått ett sånt där jättefint julhem som man ser i alla fina inredningstidningar. Visst vi sätter upp adventsljusstake och några stjärnor och ibland  dom jag hinner köper jag lite julstjärnor. Men jag hade en önskan om att få ett riktigt julhem med massa pysslande saker och massa juldekoration så man bara häpnade när man kom in i vårat hus. Tyvärr överraskar december månad mig varje gång. Det går så fort till december och helt plötsligt är man där. Jag menar oktober går inte alls så fort som november gör varje år. Jag som alltid har planer på saker och ting och vad jag vill få gjort men i år hann jag inte med något. Övervåningen ser fortfarande hemsk ut men jag får stå ut med det och försöka lägga lite krut på den till helgen i stället. Det är inte lätt att hinna med allt då man endast är ledig på helgerna och dom har gått åt till simtävlingar av olika slag.

Jag önskar att jag hade haft tid och möjlighet (läs ork) att göra mitt hem juligt men denna hösten har tagit mycket energi på olika håll så jag har inte orkat. Men jag får ta lite i taget så blir det nog lite mysig här också och förhoppningsvis innan vi ska slänga ut julen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar