söndag 16 november 2014

Tänk vad passiv man kan bli när
allting man hade tänkt skulle hända inte händer?! Idag var det meningen att vi skulle åka på cup med Eric. Men han vaknade med ond hals, hosta och huvudvärk. Så han fick allt lov att avstå från cupen och vara hemma. Alla planer var dock uppgjorda utifrån att vi skulle vara i en idrottshall hela dagen, så jag blev helt passiv. Gjorde minsta möjliga idag. Åt i och för sig upp resten av godiset från igår och kollade lite på en film. Men annars gjorde jag absolut inget. Många kanske tänker vad skönt men jag blev helt förvirrad när mina planer inte blev som planerat. 

Mitt liv går ju i 110 så det kanske var bra att det blev en lugn och alldeles passiv dag. När dagen blev så här insåg jag att det är nog många som har det så här på söndagar, eller kanske till och med en hel helg. Tyvärr ser ju inte våra helger ut så och det kanske är bra för jag tror att jag skulle bli helt för slöad om jag inte fick aktivera mig eller göra något med barnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar