fredag 11 januari 2013

Hoppning!!!!

 
Fredag och hoppning =) Idag gick det väl sisådär....jag vet inte riktigt hur jag tyckte att det gick idag på hoppningen. Jag kan ju säga att det positiva är iallafall att jag INTE blev rädd, jag ramlade inte av, jag lät Figaro hoppa och jag lät honom ha ett bra tempo, vilket innebar att han kunde hoppa bra. Det negativa är att jag släppte skänkeln i början, vilket innebar att det inte blev så bra över första hindret...Sen så hittade jag på en egen liten bana =) Vi gjorde lite övningar, vilket innebar att vi skulle rida på en linje ut med långsidan, där det först låg två bommar, sen hade dom lagt ut två bommar som blev som en liten "gång", som vi skulle rida mellan och sen göra en volt mellan och komma tillbaka till bommarna som låg som en "gång" och sen hoppa ett rätuppstående hinder som var på linjen. Sen för att göra det lite svårare gjorde Myran en liten bana av detta och vi skulle sen hoppa ett hinder som stod rätt snett på en diagonal och vi skulle hoppa det och ut på långsidan för att sen hoppa två hinder på den andra långsidan. Men eftersom jag tappar balansen lite, eftersom jag inte är van vid att ha hästar som hoppar stort, så drar jag lite i den nya innertyglen, vilket innebar idag att Figaro och jag svängde jättesnävt direkt efter hindret på diagonalen och snubblade över bommarna på marken för att sen hoppa den andra linjen...alltid lika spännande när jag ska hoppa. Så nu ska jag träna på min balans och min följsamhet när det gäller hoppning, så att jag klarar av att hoppa "riktigt". Så imorgon ska jag vara med på en privatlektion där vi kommer öva på bommar och lite små hinder...kommer nog bli bra.

Skiss nedan hur det blev...kanske inte den bästa. Men då förstår ni vilken tvär sväng det blev för oss =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar