söndag 13 januari 2013

ÖVERLEVDE!!!

Uteritt...
 
Oj vilken aktiv dag jag har haft =) Dagen började med en uteritt på Jet.. En pigg Jet om jag så får säga. Märkte av det redan när jag skulle sitta upp. Jag vet inte riktigt hur mycket hon blivit riden sen efter jul, men jag har inte ridit henne i allafall. Så det var första turen på henne detta året. Hon stod och stampade och höll på när jag skulle sitta upp, vilket gjorde det lite svårt. Men efter hennes stampande och hoppande hit och dit så kom jag iallafall upp. Sen red vi ut en sväng. Erika och Trym var med ute också. Både Jet och jag överlevde hela rundan...Hon blev rädd för en hare som kom skuttande och lite andra små löjliga hopp hit och dit under ridningen. Men det gick bra. Så nu måste jag försöka planera in lite ridning. Tänkte att jag faktiskt kanske ska försöka lägga en hel del vikt på ridningen på veckodagarna, för det finns ett ridhus i närheten, som jag funderar på att rida till, så det kan bli lite träning. Vi får se. Men det var faktiskt riktigt kul att rida henne igen. Så nu får vi försöka få lite kontinuitet i ridningen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar