lördag 12 januari 2013

Legat
 
Idag var jag uppe hos Jet för första gången detta året. Det blev ingen ridning eftersom jag skulle iväg och träna på Tokarp. En extra träning med fokus på bommar och balans. Jag hade inte någon aning om vem jag skulle rida eftersom egentligen hade Tävlingsgruppen träning på förmiddagen och där går Figaro med, så jag visste att jag inte skulle få honom, men sen stod det på FB att det inte var någon träning, så jag tänkte, och hoppades på att jag skulle få rida Figaro. Men ack nej. Jag fick rida Legat. Jag har bara ridit honom vid två tillfällen innan. Första gången jag red på Tokarp och var livrädd och sen en gång red jag ut på honom och han bockade och var rädd för precis allt. Kändes ju inte som en så jättebra start. OCH eftersom jag är som jag är, var jag tveksam och insåg att detta kommer inte bli ett av mina bästa pass. MEN det gick faktiskt riktigt bra. Han så var riktigt snäll och efter några minuter släppte faktiskt min stress och spänning. Så jag måste nog säga att han var lite trevlig att rida. Jag vet att många bara ÄLSKAR honom och han är en jättefin häst. Men jag är ju som jag är och tycker inte om nya hästar och stressar lätt upp mig. Så jag måste säga ge Legat en eloge att ha inte gjorde något med mig trots att jag var stressad och spänd och han kände säkert av det också. Men han gjorde som jag ville trots att jag kanske inte alltid var jättetydlig med hjälperna och vad jag ville. Så jag ska ge honom en chans till eller några.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar