söndag 27 januari 2013

BESLUT....eller inte?!?!

Jag har funderat och funderat angående min ridning. Jag älskar verkligen att rida och tycker att det är supermysigt att hålla på med hästar. OCH om jag var mångmiljonär och inte behövde jobba hade jag kunnat gå i stallet och pyssla med hästar och mockat och bara pysslat i stallet. MEN nu är jag en vanlig arbetar och tyvärr så har jag ett arbete som kräver att jag är där mellan 8-17. Så jag har kommit fram till att jag faktiskt kanske ska sluta rida. Eller iallafall på Jet, samtidigt som jag tänker att nu kommer snart våren och det blir lättare när det blir lite ljusare. MEN om jag fortsätter rida på Tokarp så kanske det räcker?? Jag kan inte förstå varför jag har sån beslutångest angående detta. Samtidigt har jag tyckt att det varit rätt så skönt att vara "ledig" på fredagarna från ridningen också, vilket jag har varit två veckor i rad nu av olika anledningar. Så jag vet inte hur jag ska göra...Sluta helt att rida? Sluta rida Jet? Sluta rida på fredagar? Eller bara köra på???? Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att fatta ett beslut. Men antagligen kommer jag sluta rida Jet, vilket är lite tråkigt....Kanske ska ta det en vända till?!?!?!

1 kommentar:

  1. Sluta inte rida. Jag önskar jag kunde börja igen. Jag vet jag får rida när jag vill men jag synes det e synd om hästarna om de nu ska bära runt på meg. Har svårt att komma meg til stallet också då det kostar rn del vare seg jag tar bil eller tunnelbana. Jag är ekstremt otränad o verkligen behöver komma över tröskeln.. Åtminstånde ska jag börja på Grete Roede kurs på måndag.

    SvaraRadera