måndag 18 mars 2019

Idag kom jag till insikt😱😂


 
Idag fick jag ett halleluja moment 😂där jag faktiskt kom till insikt i mycket. Och jag har i och med denna nya insikt lovat mig själv att inte ha så höga krav på barnen och på mig själv. Fast lite krav ska de ha och jag med 😉

MEN det jag kom till insikt med idag var faktiskt att man måste vara motiverad för att nå framgång - inget konstigt och inget ni inte visste sen innan- vilket kom som en käftsmäll till mig idag. Hur mycket jag än försökt att motivera mig eller mina barn till att faktiskt kämpa och nå sina mål så går det inte om de/jag inte är motiverad. Jag insåg det idag när jag var ute på min löprunda. Jag var såååå otroligt omotiverad och så otroligt anti min löpning idag och den gick helt enkelt åt skogen. Varför???? Jag var inte motiverad utan kände mig tvungen! Fröken F kommer aldrig nå framgång i simningen - oavsett hur duktigt hon är- om hon inte är motiverad vilket hon inte är nu. Så nu ska jag pausa mitt tjat om vikten av att få bra tider, att tävla och att prestera på topp. Nu ska hon simma för motionens skull och för att ha något att göra. I och för sig kommer hon testa en ny sport, ridning, vilket jag hoppas hon kan fastna för och vilja utvecklas i och bli bra på. Men vi får väl se.....

Det är dock med sorg i hjärtat som jag tagit detta beslutet då jag vet och hennes tränare sagt att hon är duktig och att hon kan gå långt inom simning, men vill hon inte själv så går det inte. Hon måste själv hitta motivationen för att få tillbaka viljan och styrkan för att kämpa igen i simningen. Jag hoppas och tror att hon gör det, men man vet aldrig. Vi får se. 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar