lördag 23 mars 2019

Lite kvällsfunderingar



Idag när jag var i stallet, eller rättade sagt redan igår när jag försökte mig på att hoppa lite, så tänkte jag. Jag tänkte på Cillahästen och jag tänkte på hennes fantastiska arbetsmoral och hur hon och jag faktiskt har börjat att förstå varandra. Samtidigt tänkte jag på vilken fantastisk utveckling hon skulle ha om hon hade en bättre pilot. En pilot som faktiskt kunde utveckla henne och som kunde ge henne de möjligheter och chanser som hon är värd. Visst vi har utvecklats och vi har arbetat oss framåt och visst vi har kommit en bit på vägen. Men jag tror att hennes utvecklingskurva hade sett bättre ut med en annan pilot på ryggen. En som vågade och som faktiskt hade en känsla och utbildning, som jag ibland kan känna att jag saknar. 

Visat jag har ridit på en hyfsat hög nivå när det gäller hoppning, men med ponny. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av dressyren som barn eller lärt mig rida olika skolor och andra ”fina steg” som finns inom dressyren. Jag har såååå otroligt mycket att lära mig inom dressyren och jag tänker att hade jag redan haft den kunskapen så hade Cillahästen haft en helt annan utveckling och kanske faktiskt varit ute på lite tävlingar. Cillahästen hade kanske till och med hoppat lite högre och haft en fantastisk utveckling där. För hon kan om hon vill. Så frågan är ju om jag kanske ska tänka på henne och hennes utveckling och faktiskt låna ut henne alternativ sälja henne till någon som kan ta tillvara på hennes potential, bättre än vad jag kan 🤔 Samtidigt så funderar jag på hur det skulle påverka henne? Hon är trygg och vi har hittat ett samspel som jag tycker fungerar bra. Vissa dagar bättre och vissa dagar sämre, men ändå ett samspel som fungerar och vi litar på varandra nu. Hur skulle det bli för henne? Skulle hon falla tillbaka i gamla mönster och kanske bli en krånglig häst igen? Jag vet inte men jag vet att jag skulle sakna henne något enormt mycket om jag sålde henne samtidigt som jag antagligen skulle se en annan utveckling än vad hon har i dag.

Många tankar som snurrar och frågan är vad som blir bäst för henne.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar