torsdag 28 mars 2019

Orkar egentligen inte skriva....



Egentligen är jag för trött för att skriva men känner att det var alldeles för längesen jag skrev nu och jag vill ju inte att ni ska tro att jag glömt av er. Men just nu är jag lite arg, lite irriterad och lite förvirrad, allt på samma gång. Låter kanske konstigt men det har hänt en del saker under veckan som gjort mig arg, irriterad och samtidigt förvirrad! Och ni kommer få reda på vad allt detta handlar om så småningom men inte i kväll för jag orkar inte! Jag orkar inte skriva om min irritation och om alla mina tankar, för jag är alldeles för trött.

Det jag egentligen vill med detta inlägg är att jag vill uppmärksamma er alla där ute att just nu händer det något i vårt samhälle som jag tycker är viktigt att uppmärksamma och det är mäns våld mot kvinnor. Och ja, det är just mäns våld mot kvinnor som gjort mig arg, irriterad och lite förvirrad men det kommer ett enskilt inlägg om detta. 

Jag vill trots att jag inte just nu fördjupar mig i ämnet ändå påtala vikten av att inte acceptera detta! Aldrig någonsin! Men nu ska jag sova och hoppas att imorgon blir en bättre dag där det kanske inte finns något våld mot kvinnor utan det är ett samhälle som är helt utan våld, men sån tur har jag väl inte 😏

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar