torsdag 14 mars 2019

Nu måste jag fokusera!!!!



Här om dagen hade jag ett intressant samtal med en bekant. Vi pratade lite om min fotografering och min bekant frågade vad jag ville med min fotografering. Om jag var nöjd med att fotografera ibland och lite då och då. Svaret blev nej! Jag är inte nöjd med att fotografera lite då och då utan jag vill ju göra det på heltid, eller i allafall så mycket jag kan! Jag vill fotografera och nå ut till så många som möjligt. Tyvärr inser inte folk där ute att det kostar att anlita en fotograf, vilket innebär att det inte riktigt blir bra heller. Folk vill ha fina kort, men inte betala för det. Så hur gör man då? Man vänder sig givetvis till folk som vill betala samtidigt som man kanske får tänka till lite. 

Nåja, efter samtalet med min bekant så tänkte jag. Vad pysslar jag egentligen med? Jag gör allt och inget, allting spretar. Jsg startar massa projekt och jag gör alla halvfärdig känns det som. Jag fotar lite då och då. Jag rider och tränar när jag hinner - eller rättade sagt rider gör jag ju varje dag men kanske inte med ett mål. Jag började baka och tyckte det var skoj sen slutade jag med det. Jag kanske helt enkelt hade för många projekt på gång 🤔MEN nu har jag bestämt mig! Fokus på fotografering och ridning! 

Fotograferingen ska jag försöka att få det att rulla och försöka att ägna mer tid åt det. Kanske faktiskt alltid ha med min kamera och inte känna mig ”dum” att fotografera saker jag ser. Jag måste kanske börja lansera mig mer och börja göra lite reklam för mig och mina bilder, få en kundkrets?

När det gäller ridningen så måste jag fokusera och ha ett mål för varje pass, oavsett vad jag gör, för jag vill ju komma någonstans där även om det inge är prio ett! 

Så skärpning Tina Johansson! Inte några latheter här inte utan fokusera och se målet så blir det bra!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar