tisdag 5 mars 2019

Min älskade lilla häst 🦄



Ibland blir det inte som man tänkte sig. Idag hade jag planerat min dag och jag skulle vara en ordentlig förälder och gå på det sista föräldramötet för Felicia i grundskolan. Men jag orkade inte stressa runt. Jag vet inte vad som hänt med mig, men jag har blivit helt allergisk mot att stressa runt och inte få gjort det jag vill. Jag ville inte gå på föräldramötet, jag ville lägga tid på min häst och jag ville göra det i lugn och ro. Egoistiskt 🧐kanske. Men någon gång kan jag väl få vara lite egoistisk och inte vara den där ordentliga föräldern som gör allting som förväntas av en? Ibland kanske jag kan få göra det jag vill! Jag ägnar så mycket tid åt att köra runt mina barn, att fixa och dona och försöka få ihop livet här hemma hela tiden så någon gång kanske jag kan få prioritera mig. 

Med handen på hjärtat så prioriterar jag mig själv rätt ofta 🙈men det blir ju lättare ju äldre barnen blir. Oftast prioriterar jag mig själv när barnen är i skolan, så det går inte alltid ut över dem. Ibland men inte alltid. 

Nåja, idag var jag en dålig förälder men jag får skärpa till mig dom andra 364 dagarna!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar