fredag 1 februari 2013

GÄSP!!!

Idag har det varit en intensiv dag på alla sätt och vis. Först var jag med Felicia och hennes skola på deras frilufsdag i ishallen. Sen bestod hela kvällen av ridning. Jag red extra i hoppspecialen för Frida, som jobbade. Jag fick rida Shotten och jag var som alltid när jag rider Shotten, lite skeptisk. Men det var roligt att rida honom och det var kul att hoppa honom. Idag var det även Lenas fredag, och jag har inte hoppat för Lena på jättejättelänge. Så det var intressant och skoj. Men man märkte vad olika det var att rida för henne och för Myran, som jag har ridit för nu ett tag. Men som vanligt när jag rider en häst som inte har "farten" i sig själv så att säga, så har jag svårt med tempot. Men lite bättre är det i allafall än innan....Men jag får skärpa till mig ytterligare lite. Sen så var det min vanliga dressyr. Också superskoj och jag fick rida fina Lufsen. Jag tycker verkligen om att rida honom och jag tycker verkligen att han är rolig att rida, men just nu har jag kommit till en punkt i min ridning, i dressyren, på Lufsen där allting bara går dåligt. MEN ok...allt går säkert inte dåligt, men jag måste komma över trösklen för att det ska börja gå bra igen. Jag tror att det har varit så att mycket har gått bra fram tills bara för några veckor sedan och om det har med min egna utveckling att göra att jag kräver mer och vi göra svårare saker eller att jag bara inte fattar och kanske inte kan mer och Lufsen är för smart och tycker att jag gör allt fel så han gör allt för att slippa......För det är en smart och fantastiskt välutbildad häst som jag får äran att rida. Han har lärt mig massor och det kanske är därför jag blir lite frustrerad över att jag inte tycker att det gär framåt, för jag är för dålig ryttare för en sådan välriden häst??? Men jag ska kämpa vidare, för dressyr är roligt och jag har lärt mig massor och dressyren har även gett mig massa mod att våga hoppa igen. Låter kanske konstigt, men tack vare att jag bara red dressyr i ett år, så började jag känna mig säkrare på ridningen och jag vågade lite mer och den har även gjort att jar är där jag är idag med min ridning. Men men jag och Lufsen får kämpa vidare och förhoppningsvis kommer jag över trösklen och det börja kännas bra igen och jag känner att det går bra....Nä, nu ska jag gå och lägga mig och imorgon blir det mys med hela familjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar