fredag 11 juli 2014

Ångest....

Jag har nog sagt det tidigare och jag säger det igen! Jag får lite halvångeat och panik över alla som gör saker och ting, som förändrar sitt liv, flyttar utomlands eller bara gör något helt annat, har en mening med sitt liv. För mitt liv känns verkligen som om jag irrar omkring, som om jag inte har någon mening med det jag gör. Jag tar liksom inte chansen till saker och ting känns det som. Eller rättade sagt inte fullföljer saker och ting. Jag vet inte riktigt varför jag känner så men det är en känsla jag har. Folk tar risker hela tiden, säger upp sig, byter jobb, åker på sina äventyr eller gör något meningsfullt med sina liv. Vad gör jag? Jag gnäller över att jag är tjock, jag gör halvdana försök att gå ner i vikt. Jag gnäller över mitt arbete men gör egentligen inget åt det! Jag pratar om att jag ska göra slag i saken att försöka arbeta som fotograf på heltid, men vad gör jag???? Inget!!!! Så är det hela tiden. Jag pratar och pratar om vad jag vill göra, vad jag ska göra eller vad jag borde göra men sen händer inte så mycket! Så nu är det skärpning ! Antingen slutar jag prata om vad jag ska och borde göra eller så gör jag det. För varför skulle jag inte kunna göra saker och varför skulle inte jag våga lite mer????? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar