fredag 21 augusti 2015

Camping...

Idag gör jag något jag aldrig trodde att jag skulle göra, någonsin igen, jag är och campar med familjen. Jag sover inte i husvagn utan jag ligger på en madrass i ett tält och saken är den att jag verkligen hatar att tälta! Jag har tältat massor när jag var yngre för det var det enda som vi hade råd med när vi ville vara vid kusten, men oftast slutade det i något slags mardrömsscenario iform av alldeles för lite sömn, ett regnigt tält eller annat. Så jag lovade mig själv när jag blev lite äldre och förståndigare att jag ska aldrig mer tälta utan jag ska bo bekvämt. Men barnen tycker det är skoj och barnen har tjatat hela sommaren om att få åka och tälta. Eftersom båten vi skulle sova i inte var ledig i helgen så fick det bli tält! 

Jag lägger just nu och funderar över om jag kommer överleva helgen eller om det är så att jag kommer bli styckmördad... För saken är den att jag ligger längst ut mot väggen som är mot utsidan så om det kommer en styckmördad och sätter en kniv i väggen på utsidan så är jag rökt. Inte skoj...trots att det finns risk att bli styckmördad så måste jag ändå säga att jag älskar verkligen västkusten och närheten till havet och den känslan av frihet som ett gav innebär...så nu säger jag godnatt och hoppas att jag överlever natten ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar