torsdag 20 augusti 2015

Upprörd!

Idag när jag åkte till jobbet hörde jag på radion att SD idag är det största ensamma partiet (enligt en tvivelaktig opinionsundersökning i och för sig men ändå...) och jag blev rädd, riktigt rädd faktiskt. Jag förstår inte hur det svenska folket tänker och vart deras medmänsklighet har tagit vägen! Visst jag kan störa mig på saker, som tiggeriet, men jag stör mig på själva saken i sig inte på folket/personen som tigger. Visst kan det ses som en typ av rasism?! Men jag tycker faktiskt att Sverige borde hjälpa och ta hand om dessa som tigger samtidigt som jag tror att en viss del av tiggeriet är organiserat. Bara för att jag tycker så här betyder det inte att jag är rasist eller att jag kommer att rösta på SD i framtida val. 

Jag tror och anser att Sverige mår bra av att vara ett mångkulturellt land och att vi kan lära av varandra. Vi svenska kan lära oss att kanske inte vara så stela och bara hålla på vårat. För vem har inte funderar många gånger på varför inte en släkting, granne el god vän skulle kunna gå på mitt barns utvecklingssamtal el föräldramöte när man själv kanske inte kan. För visst är det så att det måste ju ändå vara bättre att någon annan vuxen som känner barnet går och visar ett intresse och som kan framföra frågor till läraren och även återberätta för föräldern än att ingen går alls och istället får till sig att man inte är intresserad??? För jag kan nog trots allt hålla med om att "det krävs en hel by att uppfostra ett barn". 

Så i stället för att prata om hur hemskt det är med invandring och hur mycket dom förstör så kanske vi ska omfamna dem och ta lärdom av dom? 

Jag vet att jag bagetaliserar hela diskussionen rätt rejält men jag anser att man ska se individen i stället för hudfärg, religion eller kultur. Givetvis har jag som alla andra massor med åsikter kring allt, kring personer som åker ner och krigsr för IS el kriminella el andra saker som gör att rasismen ökar. Men det handlar om en individs handlande och det handlar inte om ett helt folkslag! Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om SD och deras åsikter och om folk som faktiskt röstar på SD men nu har jag gjort ett litet inlägg men tror nog att jag kommer att få anledning att återkomma till detta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar