tisdag 25 augusti 2015

Medmänniskor

Jag har träffat många olika typer av människor under tiden jag arbetade med att rädda världen under dagtid. Endel personer som jag träffade har jag väl funderat över hur dom tänkte, endel personer förstår jag mig inte  alls på och endel personer är genuina och vill verkligen göra en förändring. Här om dagen när jag som vanligt arbetade med att rädda världen, fast under kvällar och nätter, så hände något som innebar att jag var tvungen att tänka utanför boxen tillsammans med min kollega. Klockan 22 var det inte så lätt att tänka utanför boxen måste jag säga. Vi funderade och funderade eftersom dom människorna vi hade med att göra inte visade någon som helst medmänsklighet eller någon vilja mad att hjälpa till. Efter en del diskussioner fram och tillbaka med de som jobbat dagtid och som egentligen var mer insatta i själva situationen så kontaktade vi ett företag som också arbetade med att rädda världen. Ett företag som jag tidigare samarbetat med och som jag anser är ett bra företag på det specifika området som de arbetar inom. Vi ringde dom och bad om hjälp. Ägaren ville fundera lite och efter fem minuter fick vi ett ja. Företaget lovade att hjälpa oss att fortsätta rädda världen trots att det var mitt i natten, bara för att man inte kan lämna någon att mer eller mindre dö. Jag är som oerhört tacksam att dessa människor finns, att dessa människor faktiskt ser att hjälper man till så kan världen räddas och det finns en chans att medmänskligheten överlever. Så jag måste bara få säga att jag beundrar dessa människor som offrar mycket bara för att försöka göra världen en bättre plats för alla. Jag hoppas att alla förstår och vill hjälpa till att rädda världen oavsett om det är stora eller små insatser....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar