tisdag 31 december 2013

Nyårslöften....

Nu gör jag det igen. Jag sätter upp nyårslöften som jag med stor sannolikhet inte kommer hålla. Men jag har i alla fall några löften som jag verkligen vill hålla och som jag tror att jag kan hålla om jag bara skärper till mig och anstränger mig till det yttersta.

Här kommer dom:
  1. Gå ner i vikt!!!! Jag ska nå min målvikt till sommaren 2014....
  2. Inte äta godis förrän jag nått min målvikt. Sitter lite ihop med löfte nr 2. Kanske kan äta godis om vi är bortbjudna eller max 1 gång i månaden, men inte något mer!
  3. Träna regelbundet, tre gånger i veckan ska jag förutom ridningen träna tex simning, löpning eller någon annan form av träning.
  4. Sluta konsumera så mycket som jag gör. Tänka efter tre gånger om jag eller barnen verkligen behöver just den saken!
  5. Göra en plan för varje månad vad jag ska göra och hålla mig till min plan!
  6. Vara eller rättade sagt bli ekonomisk, se punkt 4.
Det är väl ändå rätt bra allmänna löften eller vad säger ni????

Sen har jag givetvis personliga löften, alltså vad ska jag ha för träningsmål under 2014 då jag inte ska springa Göteborgsvarvet 2014. Tyvärr har jag insett att jag inte kommer slutföra min klassiker som jag påbörjat under 2013 för jag hinner inte åka skidor eller rättade sagt träna till det för dom har ändrat datum, så jag får ta och göra om allt igen. Och denna gången ska jag inte bli skadad och jag ska få bättre tider än vad jag hade förra året. Eller vad ska jag ha som mål????? Tyvärr är ju Linnéamarschen väldigt tråkig att göra själv. De andra kan jag göra själv utan problem. Men men jag kan nog få med en kompis på Linnémarschen.

Bra eller dåliga löften och mål????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar