tisdag 31 december 2013

Skadad...

Igår när jag kom upp till stallet hade jag en PLAN! Tyvärr visade det sig att Jet hade ett sår på höger bakben och hon verkade ha ont. Dock hade hon inte feber och hon var inte svullen i hoven, men precis vid såret var hon svullen. Hon ville inte gärna stå på benet men jag gick lite med henne en lite runda för att hon inte skulle bli svullen, lite förebyggande. När vi var ute och gick var hon pigg och nyfiken och hon haltade inte. Men så fort hon stod stilla en stund hade hon svårt att komma igång igen och då haltade hon. Så veckan som kommer får jag väl ut och gå med henne för att förebygga hennes haltande. Hoppas verkligen inte att det håller i sig så länge, för nu är jag taggad att träna och komma vidare i min ridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar