tisdag 31 december 2013

Summering av 2013!

Precis som många andra som bloggar göra jag en liten snabb summering av 2013.

Januari började med att vi umgicks med en god vän och hennes barn och vi Geocaching, vilket var något jag aldrig hade gjort tidigare. Vi hade med oss en engångs grill och korv med bröd. Det var riktigt mysigt. Vi var ute några timmar, men tyvärr hittade vi inte den lilla kappslen, men barnen och vi hade trevligt i alla fall.
 
 
I januari kom även snön och barnen fick äntligen användning av sina snoweracers som de fick i julklapp. Lyckan var total och vi tillbringade faktiskt en hel del tid i pulkabacken både själva och med kompisar. Jag tror nog att jag nästan vågar säga att januari och februari tillbringade vi mycket tid både med att åka skridskor och att göra andra vinter aktiviteter. Dock kom jag aldrig i väg till någon skidbacke med barnen och de kan fortfarande inte åka utför....
 
 
 
Under januari gjorde jag även min första fotografering inomhus hos en trevlig familj. Tyvärr kanske jag inte blev riktigt så nöjd som jag borde ha blivit, men några bilder blev riktigt bra andra blev fruktansvärt dåliga. Men någon gång måste man ju pröva att fotografera inomhus =)
 
 
I februari så var det mycket hästrelaterade saker jag gjorde. Jag var med Myran på en tävling och fotograferade lite, jag var även och tittade på Gina Tricot Grand Prix, dock inte finalen eftersom jag på finalen skulle ha ett barnkalas då min lilla kille fyllde 7 år.
 
 
I mars beslutade jag mig för att ta en paus i min ridning. Jag fortsatte att rida regelbundet på Tokarp men slutade att rida Jet. Jag kände någonstans att jag varken orkade eller hade tid. Jag blev nog inte utbränd, men lusten bara försvann helt och hållet och jag njöt för fullt av att bara vara hemma och inte göra så mycket. Även i mars blev det faktiskt en del fotografering.
 
 
 
Det jag också kommer ihåg från februari och mars var att vi var en del sjuka. Hög feber och sen helt försvann den för att bara någon dag senare komma tillbaka.
 
 
Trots att det hade varit en hyfsat kalla vinter med massa snö så blev faktiskt april en riktigt fin månad och jag återupptog ridningen på Jet igen. Det kändes faktiskt riktigt bra att ha haft den pausen, men Jet hade blivit mager och tappat sina muskler hon hade haft när jag red henne. Om jag kommer ihåg rätt så hade hon stått en hel månad och ingen hade ridit henne. Så det var bara att börja om från början och jag började även att ta några privatlektioner och jag började även att leta efter en tränare för att komma igång.
 
 
 
Under våren 2013 beslutade vi även att Felicia skulle byta skola, något jag inte ångrat, förutom att det blir mer styrt nu när jag ska börja jobba och när jag ska sluta. För när hon gick i sin gamla skola så åkte hon hem själv från skolan och jag kunde jobba lite hur jag ville =)
 

Sommaren blev bra och det kändes lite konstigt och pirrigt tror jag för Felicia att veta att till hösten skulle hon träffa nya vänner, hon skulle inte gå i sin gamla klass och hon skulle börja på fritids igen. Men redan första eller andra dagen hittade hon en kompis som hon dessutom blivit bästa kompis med på skolan och som hon umgås mycket med.
 
Eric börjad åk 1 och fick en fantastiskt bra lärare som han trivs med. Men eftersom vi bytte skola till Felicia på grund av olika omständigheter så ser vi att samma problem finns med Eric. Han får kanske inte den stimulansen och den utmaning som han behöver för att tycka skolan är rolig. Men eftersom jag har tilltro till hans lärare så hoppas jag att hon förstår och lyssnar till det vi har framfört.
 
Hösten 2013 har varit mycket träning för barnen, både simning och fotboll. Jag fortsatte att rida Jet, som tyvärr har varit skadad endel under hösten, så ridningen har kommit igång och sen har jag fått ha ett avbrott för hon skadat sig. Men som vanligt har hösten bara sprungit iväg.







 
Resan till Egypten blev inställd och vi fick snabbt fundera ut något nytt resmål. Och efter mycket om och men så åkte vi till Turkiet vilket var helt ok.
 
Felicia fick inte ledigt först från sin skola, men efter mycket om och men så fick hon ledigt.
 
Och vips så är det nyår och 2014 hoppas jag blir ett precis lika spännande och fantastiskt år om inte bättre än detta har varit. Jag kommer försöka att nå upp till de mål jag satt för mig och mitt liv och jag hoppas verkligen att 2014 blir ett händelserikt år som vi kommer minnas med precis lika stor värme som vi kommer minnas 2013. Så nu önskar jag er ett riktigt Gott Nytt År!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar