lördag 28 december 2013

Uteritt...

Idag blev det en lite längre uteritt med Jet och Trym. En kompis följde med upp och red Trym. Riktigt trevligt att få lite sällskap. Vi skrittade bara, men det var skönt. Imorgon blir det träning för Elin. Ska bli riktigt skoj =)
Men nu är snart 2013 slut och jag kanske ska sätta upp lite mål för 2014, både personliga och för min ridning. Jag har tänkt och tänkt en del och det jag har kommit fram till idag, när jag och min kompis var ute och red, var att det bästa vore om en till red Jet för det skulle bli lättare för mig att nå mina mål då när det gäller träningen. Jag har ju en kompis som skulle börja träna henne, men det har liksom inte blivit av. Men jag ska träffa henne efter nyår och då ska jag kolla om hon verkligen vill för annars har jag en idé på en annan kompis som är jätteduktig på att rida. Så om det är en till som rider Jet och rider henne en eller två gånger i veckan om jag rider henne tre dagar i veckan så blir det ju inte att börja om så fort jag inte är där.

Dock har jag, som jag sagt innan att jag ska verkligen rida dom gånger jag är i stallet. Så min plan är att rida fyra gånger iveckan (så länge ingen annan än jag rider henne) och gå bort till manegen minst två gånger i veckan. Så det är bara att lägga mycket annat åt sidan och fokusera på min ridning och vad jag vill. Jag vill nå högre mål med min ridning än vad jag har idag och jag vill ut och tävla lite till våren/sommaren 2014. Så vad är mitt mål?

Mitt mål är att komma ut på minst tre dressyrtävlingar till våren och placera mig, eller rättade sagt få över 60% på min ritt. Sen vill jag ut på en hopptävling till tidig höst. Är det för höga mål???? Hoppas och tror inte att det är det. OCH jag ska träna regelbundet för min tränare, så kanske jag kommer någonstans med min ridning och jag kanske når mina mål under 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar