söndag 29 december 2013

Träning!!!

Idag var jag uppe med tuppen för att rida lite dressyr för min duktiga tränare! Så roligt!!!! Jag riktigt njöt av att Jet var fin i formen och avslappnad. Kanske inte hela tiden men det märktes att hon njöt av att få arbeta. Vi arbetade mycket att få henne fokuserad och avslappnad genom olika övergångar. Så roligt! Både i galopp och i trav och att jag ska planera min väg och det jag ska göra. Elin pratade även mycket om att jag måste forma och ställa Jet direkt efter en övergång så att hon inte bara rusar iväg efter att jag saktat av från galopp till trav tex. Så nu får jag öva öva och åter öva! 

Jag fick även massa saker jag behövde tänka på och massa idéer om vad jag faktiskt ska arbeta med. Så de gånger jag är i manegen ska jag börja att låta henne trava "fritt" för att bli varm och inte ställa så mycket krav på henne för att sen övergå till att trava i en stor åtta för att lösgöra henne lite. Gjorde det idag och hon blev väldigt avspänd efter det. Och sen börja med mycket övergångar. För det är som min tränare sa var att Jet mår bra av det för att hon ska kunna fortsätta fokusera och för att hon inte ska stressa upp sig. 

Imorgon är det jobb och sen tänkte jag åka till stallet och rida bort till manegen. Jag vet att det inte är det ultimata att rida två dagar i rad i manegen men så får det bli nu när det är mörkt. Tänkte öva på min sits som jag måste. Att sitta ner i galoppen och sitta ner i traven. Så inte så mycket arbete för Jet utan mer för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar