söndag 15 december 2013

Nu var det dax igen. Hon kan ridas efter sitt lilla sår och nu är det dax att få ordning på allt. Vi var ju på god väg tills hon fick ett sår och inte kunde ridas på två veckor för det skulle läka. Men i fredags så började jag rida igen. Jag red dressyr för Elin, min fantastiskt duktiga tränare. Vi började med att longera henne och sen red jag. Vi övade mycket på övergångar och att hon skulle lyssna på skänklen. Hon var inte jätte noga med att gå ut i hörnen så det fick vi öva en del på. Men efter ca 20 minuters ridning var hon avslappnad och det kändes jättebra. Tyvärr kändes ridningen idag inte så bra. Vi red ut och det blåste och regnade och hon var jättespänd hela ridturen. Lite jobbigt var det allt. Men vi överlevde i allafall :) Det märks att hon har massa energi!

Tyvärr blir det inte så mycket ridet i veckan för vi ska ha kalas, det är avslutningar och annat smått och gott men tänkte att jag i allafall skulle försöka få ihop tre dagar denna veckan. Kanske fyra om jag hinner. Ska försöka att rida i manegen nästan alla gångerna jag rider. Måste fortsätta öva på MASSA saker som övergångar, takt och tempo men även olika moment ur dressyrprogrammen. Så det är bara att sätta igång för till senvåren 2014 vill jag ut och tävla lite....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar