lördag 23 februari 2019

Nu måste jag skärpa mig

Egentligen förstår jag inte riktigt vad det är för fel på mig. Säkert många fel, men jag vet ett fel som jag stör mig på så otroligt mycket! Jag har ingen uthållighet. Jag har inget tålamod och jag kanske ger upp för lätt. Nu tänker ni säkert att jag har ju inte gett upp på Cillahästen. Nä det har jag inte men det handlar om envishet och det handlar om massa olika saker som jag inte ska ta upp här och nu. MEN när det gäller min löpning så har jag ingen uthållighet, jag har ingen ork och jag blir sååå uttråkad så jag slutar fast jag egentligen inte är trött. Egentligen skulle jag orka springa 1 mil utan problem tror jag. Jag har inte testat än, men jag har kondition, jag kanske inte skulle få en bra tid, men jag skulle orka. Problemet är ju däremot att jag inte känner någon motivation. Jag dör liksom efter 5 km och tycker det räcker. Jag ger helt enkelt upp! Och egentligen är det inte min grej att ge upp för jag är för envis. Jag har definitivt inget tålamod men jag är envis, vilket gör att jag klarar mig igenom massor med saker. Men just löpningen. Det går bara inte! Jag förstår inte varför.....

För saken är ju den att jag faktiskt har genomfört en halvmara några gånger eller i alla fall två gånger. Inga bra tider men jag genomförde dom i alla fall. En gång utan att ha tränat överhuvudtaget och då gick jag på ren envishet att jag skulle ta mig i mål oavsett vad. Så jag kan om jag vill. Så någonstans kanske jag ska försöka ta fram den där envisheten igen när det gäller min löpning. Pressa mig lite. För jag skulle ju kunna bara jag vill men problemet är ju att jag inte vill jag tycker det är tråkigt helt enkelt. Så nu måste jag ta fram den där viljan, envisheten och bara göra det oavsett vad. Pressa mig lite....

Kram och puss från mig 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar