tisdag 26 mars 2013

Göteborgsvarvet...

Källa?

Idag började jag min träning inför Göteborgsvarvet. Insåg häromdagen att det är ca 8 veckor kvar tills det är det stora loppet....Göteborgsvarvet. Så nu är det dags att börja träna! Så idag började jag med intervallträning. Själva intervallträningen gick faktiskt bra, men jag sprang nu på kvällen...Och jag var faktiskt lite rädd när jag sprang. Har inte varit där innan när jag sprungit på kvällen, men helt plötsligt for det massa tankar genom mitt huvud. Det var fullmåne och jag sprang samma väg som jag sprungit så många gånger innan. Men ändå hade jag en liten rädsla när jag sprang. Jag tycker själv inte att jag är jättemörkrädd, men lite kanske...Men jag springer förbi en sjö/kärr/mosse, vet inte riktigt vad det är, men där inne hittades en kvinna begravd. Har själv inte varit och tittat , men tydligen är det någon som blev begravd där för några hundra år sedan eller något där inne. Men mina tankar gick hela tiden "Tänk om hon kommer upp"...Löjligt, jag vet, med tanke på att hon nu finns på ett museum. Men det innebar att jag sprang snabbt förbi. Sen tänkte jag också, tänk om det smyger upp någon bakom mig..Löjligt? Ja, jag vet. Men jag kunde inte låta bli att tänka så. Så det var en jobbig intervallträning utifrån att jag var lite rädd. Men själva löpningen gick bra. Så nu är första löpningen av 24 avklarad innan Göteborgsvarvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar